Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 18 de setembre del 2009

135.- El gat

I

Tinc per bona vida la vida que transcorre

sense que el soroll taqui una vetllada.

Tinc per bona estrella l’estrella que sap

que darrera l’estrella una altre sol s’amaga.

Dono voltes als temes que sempre em preocupen

mentre escolto el soroll del silenci del pis.

Si una porta s’obris i ningú no la obre

fora bo que pensés en canviar de costums.

Tinc per bo el bon camí que en silenci s’escola

sense que la pressa em demanés els comptes

que no sabria portar sense la bona estrella

que darrera el sol amaga les boires.

II

Quin ensurt! S’obrí la porta. L’aire ho va fer.

Per l’aire arriben de cop els misteris

que no son misteris, però els hi diem.

Per que no sabem d’on venen les bruixes

que pels aires portes obren sense miraments.

La porta era oberta. El silenci, també.

I la cortineta ballava al compàs de l’aire de la tarda.

Jo mirava allà. Allà on suposava que havia de passar.

El que no sabia és el que passaria.

I el que passaria, al final va passar.

Va passar, pel llindar de la porta

un magnífic felid, un esplèndid gat.

III

El gat em mirava. S’havia aturat.

Un posat de savi que havia trobat

d’una espècie nímia un trist exemplar

que ni volent podria

fer-li cap , de mal.

Mirà a esquerra i dreta, estava explorant

el mon de colors foscos

que és el meu saló.

Girà cua, tornà a fer-ho

i amb un salt ràpid, àgil i fugaç,

va fer casa seva

del que a casa meva jo en dic

el sofà.

Els gats de vegades, no volen miolar.

Aquell gat no miolava,

no més contemplà

com vaig seure a terra

i pensant, pensant

vaig pensar que a terra

em cal trepitjar.

IV

Des de que un bon dia un amic sense nom

va passar la porta de vidre de casa,

he sabut que els éssers als que diem gats

tenen fam i son, i donen la llauna,

però, no saps perquè, segueixes la veta

li poses la llet a un plat, i li escalfes,

i li compres menjar, i el portes al metge,

es a dir, al veterinari, que encara hi ha classes,

i te’l mires allà, ajagut, a les fosques.

Misogin com soc, el gatet de marres,

ha trencat tabús

ell es queda

i tu marxes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors